Beter Kiezen

Kiezen in de supermarkt voor diervriendelijkere producten gaat steeds beter. In afstemming met de Dierenbescherming kiezen steeds meer supermarkten ervoor om hun basisassortiment duurzamer en diervriendelijker te maken. Ook groeit het aantal merkfabrikanten dat producten levert met het Beter Leven keurmerk op de verpakking. Dat is te merken: ruim 1100 artikelen met het Beter Leven keurmerk zijn te vinden in het winkelschap van diverse supermarkten. Ook zijn er nieuwe ontwikkelingen gaande buiten de supermarktbranche: foodservicebedrijven, zoals bedrijfsrestaurants en tankstations, vervangen gaandeweg snacks en broodjes door diervriendelijkere versies met Beter Leven keurmerk.

 

Minder, maar beter

Het aantal dieren dat sinds de lancering in 2007 een beter leven heeft gekregen, ligt inmiddels rond de 50 miljoen. Het is belangrijk hierbij op te merken dat de groei van producten met Beter Leven keurmerk ten koste gaat van gangbaar industrievlees. De Dierenbescherming is namelijk van mening dat we minder vlees zouden moeten consumeren. Want het meest diervriendelijk is natuurlijk om vlees een dagje te laten staan. Minder, maar beter.