Dierenbescherming roept op om verpakkingen te checken

Met de Beter Leven week in het vooruitzicht, start de Dierenbescherming vandaag met de bewustwordingscampagne voor het Beter Leven keurmerk. De consument wordt via radio en social media opgeroepen om de verpakking van vlees, kip en eieren te controleren op het Beter Leven keurmerk. Als het keurmerk erop staat dan is het beter gesteld met het dierenwelzijn. De campagneslogan luidt: ‘Beter Leven? Check ’t label even’. In de Beter Leven week sluiten ook de supermarkten aan bij de campagne om hun klanten te activeren dierenwelzijn mee wegen bij de aankoop van vlees en eieren.

Samengestelde producten

Het aanbod in supermarkten van Beter Leven vlees en -eieren is enorm gegroeid. Er liggen steeds meer ‘samengestelde producten’ in het schap, waarin Beter Leven keurmerk grondstoffen zijn verwerkt. Diepvriesmaaltijden, salades, soepen en sauzen kunnen hierdoor ook het Beter Leven keurmerk dragen. Denk hierbij aan mayonaise, waarin eieren met het Beter Leven keurmerk zijn verwerkt.

Met de tekst “Hé, is jouw vlees wel Beter Leven? Check ’t label even” richten de radiospot en digitale outdoor uitingen zich vooral op bewustwording en activatie. De andere kanalen, zoals online, print, social media en de dagbladen bieden een verdiepingsslag om de consument meer uitleg te geven over de betekenis van het keurmerk. Een online quiz toetst de kennis van de consument.

Raadpleeg hier de campagnepagina voor meer informatie.