Grootste omzetgroei Beter Leven keurmerk

In meerdere productcategorieën is het omzetaandeel in de supermarkt van producten met een keurmerk al 30% of meer. Het betreft voeding, die voldoet aan strengere eisen voor duurzaamheid, transparantie en controle in de hele keten. Dit blijkt uit de laatste cijfers van de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI.

Forse stijging

De verkoop in supermarkten van voeding met een onafhankelijk gecontroleerd keurmerk voor duurzaamheid stijgt dit jaar opnieuw fors. Producten met een keurmerk winnen aandeel. De grootste groei wordt gerealiseerd door het Beter Leven Keurmerk, met name in vleeswaren. Hiervan is het aanbod sterk uitgebreid de afgelopen jaren. Beter Leven laat een groei zien van 200 miljoen euro (+32%) en vleeswaren met een keurmerk, met name Beter Leven, voegde 50% meer omzet toe (+95M).

Steeds meer merken en retailers zien duurzaamheid als een strategie om meerwaarde te creëren voor hun merk of formule. Lees hier het volledige persbericht van IRI.