Voedselkeurmerken bundelen krachten
Voor het eerst werken de keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade dit najaar samen tijdens hun landelijke promotieweken. De samenwerking is zichtbaar in de online campagne met ‘Debbie Duurzaam’ in de hoofdrol. Het doel van deze overkoepelende campagne is om consumenten te stimuleren om vaker voor gecertificeerde producten te kiezen.
Krachten bundelen
De vijf keurmerkorganisaties vinden elkaar in overlappende doelstelling en doelgroep. Zij staan voor een betere wereld voor mens, dier en natuur. Om dit te realiseren stimuleren de organisaties onder andere supermarkten om het aanbod gecertificeerde producten te vergroten, zodat het de consument makkelijker wordt gemaakt om deze producten te kopen. Al meerdere jaren organiseren de vijf keurmerkorganisaties, afzonderlijk van elkaar, in september/oktober landelijke promotieweken, namelijk: de Bio10daagse, Bewuste Visweek, Beter Leven Week en Fairtrade Week. In deze weken staan de producten, die eerder genoemde keurmerken dragen, centraal in de supermarkt.
In de overkoepelende campagne introduceren de organisaties het personage Debbie Duurzaam. In vier korte filmpjes omarmt zij producenten en hun duurzame producten, zoals biologische wortels, duurzame schol en verantwoorde zalm, 3 sterren Beter Leven kip en Fairtrade bananen. Met de start van de Bio10daagse op 15 september zullen de filmpjes stapsgewijs tot 6 november via online kanalen worden verspreid.