Lidl-klant koopt steeds duurzamer vlees
Lidl-klanten kopen steeds duurzamere vleesproducten, omdat de Duitse discounter het basis-assortiment daarop aanpast. “Duurzaam hoeft niet duur te zijn. Ook hier geldt: de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs”, laat duurzaamheidsmedewerker Somhorst van Lidl weten.
Ruim driekwart heeft keurmerk
Lidl was in 2009 een van de eerste supermarkten die alleen nog vlees van ongecastreerde varkens verkocht. Sinds 2011 voldoen steeds meer producten in het Lidl-assortiment aan het Beter Leven keurmerk. Ruim driekwart van het totale volume van het reguliere vers varkensvlees van Lidl heeft nu een ster van het Beter Leven keurmerk. “Ook kip- en rundvleesproducten zijn volop verkrijgbaar met het Beter Leven keurmerk. Vleeswaren, knakworstjes en samengestelde producten als soep, broodsalades en kant-en-klaar maaltijden zijn eveneens voorzien van 1 ster”, laat Somhorst weten.