Supermarkt Plus krijgt onderscheiding voor duurzaamheid
Supermarkt PLUS sleept de eerste prijs in de wacht in het jaarlijkse Duurzaamheidsonderzoek van GfK in opdracht van Foodmagazine. Met een gemiddelde score van 7,47 op zes onderzochte criteria – waaronder lokale betrokkenheid en duurzame handel – neemt de supermarktketen de hoogste positie op de ranglijst in.
De MVO-award
Reden voor de toekenning van de MVO-award aan PLUS is onder andere de grote lokale betrokkenheid van de supermarkten. Ook toonde PLUS het afgelopen jaar een positieve groei op de criteria milieuvriendelijke maatregelen, werkplezier van de medewerkers en de mate waarin consumenten zich op hun gemak voelen in de winkel.
Verantwoord assortiment
Ook in 2015 heeft PLUS de ambitie om nog meer stappen te zetten op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo streeft de keten naar tien procent minder restafval in de winkels, een groei van het totale verantwoord-assortiment met tenminste zes procent en een forse groei van de omzet van vleesproducten voorzien van het Beter Leven keurmerk.